آموزش وردپرس

آموزش رفع خطای syntax error در وردپرس

۵/۵ - (۱ امتیاز)

آموزش رفع خطای syntax error در وردپرس برای اغلب کسانی که از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند ضروری است؛ زیرا با وجود اینکه وردپرس دارای مستندات و راهنماهای فراوانی دارد، اما کاربران جدید ممکن است گاهی اوقات با خطاهای غیرمنتظره‌ای در سایت خودشان مواجه شوند. در این مقاله‌ هاست ایران قصد داریم روش برطرف کردن خطای Syntax error در وردپرس را بررسی کنیم.

Syntax Error در وردپرس چیست؟

خطای Syntax Error در وردپرس یکی از خطاهای شایع است که ممکن است هر فردی با آن مواجه شود. این خطا معمولاً به دلیل مشکلات کدنویسی رخ می‌دهد و احتمال دارد هنگام به‌روزرسانی سایت یا نسخه وردپرس با آن روبه‌رو شوید؛ اما جای نگرانی نیست. شما می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کرده و کار خود را با این سیستم مدیریت محتوا ادامه دهید. نکته حائز اهمیت این است که برای رفع این خطا، باید آشنایی اولیه‌ای با زبان‌های برنامه‌نویسی داشته باشید.
زیرا این خطا عمدتاً به دلیل مشکلات در کدنویسی رخ می‌دهد؛ یعنی زمانی که شما قالب و افزونه‌های سایت خود را به‌روزرسانی می‌کنید، ممکن است با این مسئله مواجه شوید. همچنین، برخی اوقات آپدیت وردپرس نیز می‌تواند موجب بروز چنین مشکلی شود در حقیقت، در فرآیند به‌روزرسانی، احتمال دارد بعضی کدها دقیقاً در جایگاه مورد نظر قرار نگیرند و همین موضوع سبب ایجاد این خطا شود. حتی کوچک‌ترین اشتباهات طی فرایند کدنویسی می‌توانند موجب نمایش این مشکل در سایت شوند.

Syntax Error در وردپرس چیست؟

مطلب پیشنهادی: آموزش وردپرس

نحوه رفع خطای Syntax Error در وردپرس

جهت رفع خطای Syntax Error در وردپرس، روش‌های متعددی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هرگونه خطایی را که در برنامه نشان داده شده است شناسایی و برطرف کنید. در ادامه آموزش رفع خطای syntax error در وردپرس، قصد داریم روش‌های که برای رفع این خطا وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

۱) رفع کردن خطای Syntax Error در وردپرس با غیر فعال کردن افزونه

گاهی مواقع ممکن است خطای “Syntax Error” در وردپرس به دلیل نصب قالب یا پلاگین‌های جدید بر روی سایتتان ایجاد شده باشد. برای تشخیص اینکه آیا این خطا به دلیل همین موارد رخ داده یا خیر، باید به پوشه پلاگین‌ها در سرورتان مراجعه کنید. برای شناسایی اینکه آیا مشکل از پلاگین‌های سایت شماست یا خیر، ابتدا باید به پوشه پلاگین‌ها در هاستتان مراجعه کنید. پس از ورود به این پوشه، می‌توانید افزونه‌ای که باعث بروز خطا شده است را غیرفعال کنید. البته در برخی مواقع لازم است که تمام افزونه‌های سایت خود را به‌صورت تک‌تک غیرفعال کنید، تا بتوانید افزونه مخرب را شناسایی کنید. برای غیرفعال کردن یک پلاگین به این شکل، تنها کافی است نام پوشه مربوط به آن پلاگین را تغییر دهید تا افزونه موردنظر کاملاً غیرفعال شود.

خطای Syntax Error در وردپرس

۲) رفع کردن خطای Syntax Error به وسیله FTP

نرم‌افزار FTP یکی از ابزارهای بسیار کارآمد و مفید است که توصیه می‌شود حتماً آن را در سیستم خود نصب کنید. با استفاده از این نرم‌افزار، توانایی ویرایش آسان فایل‌های موجود در وب‌سایت خود را خواهید داشت. پس از نصب برنامه‌ی FTP به وب‌سایتتان متصل شوید و به فایل قالبی که نیاز به ویرایش دارد مراجعه کنید. اگر فراموش کرده‌اید کدام فایل باید اصلاح شود می‌توانید با مشاهده کد خطا مکان دقیق آن را تشخیص دهید؛ یعنی نوع خطا مشخص خواهد کرد که کدام فایل و حتی کدام خط باید ویرایش شود.
همچنین امکان حذف یا بازنویسی آخرین قطعه‌ای که اضافه کرده بودید نیز با کمک این ابزار وجود دارد؛ برای این کار باید تغییرات لازم را اعمال کرده و سپس فایل مورد نظر را ذخیره کرده و مجدد روی سرور آپلود کنید. در پایان برای مشاهده نتیجه تغییرات، به سایت وردپرس رفته و صفحه وب‌سایتتان را Refresh کنید.

۳) رفع خطای Syntax Error در وردپرس با غیر فعال کردن قالب

در برخی موارد خطای Syntax Error در وردپرس ممکن است به دلیل وجود ایراد در قالب سایت رخ دهد. برای رفع این مشکل، ابتدا باید قالب را به‌روزرسانی کنید. اگر با انجام این کار مشکل برطرف شد، می‌توانید کارتان را ادامه دهید؛ اما در صورتی که مشکل همچنان پابرجا بود، باید قالب فعلی سایتتان را غیرفعال کرده و یک قالب دیگر را انتخاب و استفاده کنید. برای این منظور، لازم است که وارد پوشه مربوط به تم‌ها در هاست شده و نام پوشه حاوی قالب موجود را تغییر داده و نام جدیدی برای آن تعیین کنید.

نحوه رفع خطای Syntax Error در وردپرس

جمع بندی

با مطالعه آموزش رفع خطای syntax error در وردپرس، متوجه شدیم که خطای Syntax Error در وردپرس به علت مشکلات کدنویسی رخ می‌دهد و برای رفع این خطا، لازم است با زبان برنامه‌نویسی آشنایی داشته باشید؛ در غیر این صورت، رفع این مشکل برایتان دشوار خواهد بود ؛ زیرا بر اساس اطلاعاتی که هنگام بروز خطا نمایش داده می‌شود، باید مکان وقوع خطا را شناسایی کرده و سپس آن را اصلاح کنید تا سایتتان غیرفعال نشود؛ بنابراین اگر با ماهیت خطا و روش‌های حل آن آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم از فردی دارای تجربه و تخصص کافی در این زمینه کمک بگیرید. در صورتی که جهت رفع مشکلات‌ هاست یا خرید دامنه نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر دارید، با تیم متخصص‌ هاست ایران در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی: رفع خطای Pluggable.php در وردپرس

سؤالات متداول+ جواب

  • خطای Syntax Error چیست؟

خطای Syntax Error وقتی در وردپرس رخ می‌دهد که مشکلی در نحوه نگارش کدهای PHP در قالب یا افزونه وجود داشته باشد. این خطاها می‌توانند به دلایل متنوعی مانند جا افتادن علامت‌های نگارشی، عدم تطابق پرانتزها یا استفاده نادرست از توابع PHP ایجاد شده باشند.

  • چگونه می‌توان خطای Syntax Error را در وردپرس شناسایی کرد؟

وردپرس پیام خطایی که محل و نوع خطای Syntax را مشخص می‌کند نمایش می‌دهد. این پیغام خطا شامل اطلاعاتی مانند نام فایل، شماره خط و نوع خطا و… خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  1  =  

دکمه بازگشت به بالا