آموزش وردپرسسیستم های مدیریت محتوا

ریست رمز وردپرس از طریق phpmyadmin با ۲ روش متفاوت!

۵/۵ - (۱ امتیاز)

ریست رمز وردپرس از طریق phpmyadmin را چطور می‌توانیم انجام دهیم؟ کاربرانی که وب سایت‌های وردپرسی دارند ممکن است موقع ورود به سایت متوجه شوند که رمز عبورشان را فراموش کرده‌اند. در این شرایط راه‌حلی به جز ریست کردن رمز عبور و تغییر آن برای مدیر سایت وردپرسی باقی نمی‌ماند!
برای ریست پسورد وب سایت‌های وردپرسی قدم اول استفاده از بازیابی رمز از طریق ایمیل است. در صورتی که این روش جوابگو نبود، مدیر سایت می‌تواند از طریق phpmyadmin رمز عبوری که برای نام کاربری تعریف شده را تغییر دهد و یک رمز قوی و جدید برای او ایجاد کند.
در این مطلب مجله‌ هاست ایران نحوه ریست کردن رمز ورود وردپرس از طریق phpmyadmin را ارائه کرده‌ایم.

Phpmyadmin چیست؟

Phpmyadmin با زبان php نوشته شده و به عنوان نرم افزار مدیریت پایگاه داده در وب سایت‌های وردپرسی شناخته می‌شود. در این بخش کلیه داده‌ها و رکوردهای مربوط به یک سایت ذخیره می‌شوند و می‌توانید از طریق phpmyadmin از کلیه داده‌ها و اطلاعاتتان بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید، یا داده یا رکوردی را تغییر داده یا حذف کنید.
مراحل ریست رمز وردپرس از طریق phpmyadmin
برای ریست رمز وردپرس از طریق phpmyadmin لازم است که ابتدا وارد کنترل پنل وب‌سایتتان شوید. در ادامه نحوه تغییر پسورد از طریق کنترل پنل پرطرفدار سی پنل را ارائه کرده‌ایم.

برای نصب قالب نصبی آسان installer php چه باید کرد؟ برای اطلاع کافیست روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

۱) ورود به phpMyAdmin در سی پنل

در قدم اول لازم است که وارد سی پنل شده و از بخش DATABASES گزینه phpmyadmin را انتخاب کنید.
عوض کردن رمز عبور وردپرس در phpmyadmin

مطلب مرتبط: FAQ چیست؟

۲) تغییر رمز از طریق wp_users

پس از وارد شدن به phpMyAdmin باید روی نام پایگاه داده وب‌سایتتان کلیک کرده و گزینه wp_users را انتخاب کنید.

مراحل تعویض پسوورد وردپرس در phpmyadmin

پس از کلیک کردن روی این گزینه تمام کاربرانی که در سایت عضو هستند برایتان نمایش داده می‌شوند. برای ریست رمز وردپرس از طریق phpmyadmin باید سطری که می‌خواهید رمز عبور آن را تغییر دهید تیک بزنید و روی گزینه Edit کلیک کنید.

مراحل ریست کردن رمز وردپرس در phpmyadmin

در بخشی که در قسمت پسورد وجود دارد لازم است که MD5 Hash را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید یک کد هش شده یا رمزگذاری شده امن برای پسورد نام کاربری خودتان انتخاب کرده و احتمال هک شدن سایت وردپرسی را تا حد امکان کاهش دهید.

چگونه رمز وردپرس را در phpmyadmin عوض کنیم؟

بعد از اعمال تغییرات لازم روی دکمه Go کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر در وب‌سایتتان اعمال شود. در نهایت می‌توانید با رمز عبور جدید وارد وب‌سایتتان شوید.

چگونه پسوورد وردپرس را در phpmyadmin ریست کنیم؟

مطلب مرتبط: نحوه چند زبانه کردن سایت وردپرسی

سخن پایانی

ریست رمز وردپرس از طریق phpmyadmin یکی از راهکارهای بازیابی رمز عبور سایت‌های وردپرسی است؛ بنابراین در صورتی که رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید و با کمک ایمیل نتوانسته‌اید آن را بازیابی کنید، با کمک تغییر رمز وردپرس از PhpMyAdmin می‌توانید رمز جدیدی را برای خودتان تعریف کنید؛ به صورت کلی ریست رمز وردپرس در phpmyadmin چیزی بیشتر از مراحل ذکر شده در این مطلب نیست، با مطالعه این مقاله از مجله هاست ایران می‌توانید با جلو رفتن طبق مراحل این کار را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  44  =  47

دکمه بازگشت به بالا