آموزش وردپرسسیستم های مدیریت محتوا

معرفی بهترین پلاگین ها و افزونه های امنیتی وردپرس

۵/۵ - (۱ امتیاز)

استفاده از وردپرس برای مدیریت انواع وب‌سایت توجه مجرمان سایبری را جلب کرده است. بنابراین مسئله امنیت سایت‌های وردپرسی تبدیل به دغدغه‌ای جدی شده. البته راه‌های موثری برای محافظت از سایت وردپرسی وجود دارد. یکی از راه حل‌ها استفاده از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس است.

اما کاربرد این پلاگین‌ها چیست و چرا باید از آن‌ها استفاده کنیم؟ در این مطلب علاوه بر این که پاسخ این سوال‌ها را آماده کرده‌ایم، شما را با چند مورد از بهترین پلاگین‌های امنیتی وردپرس آشنا می‌کنیم.

چرا باید از افزونه امنیتی وردپرس استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد تامین امنیت سایت وردپرسی را دست کم می‌گیرند و تلاش زیادی برای آن نمی‌کنند. درحالی‌که بدافزارها و حملات هکری هر لحظه تهدیدی جدی برای امنیت فضای دیجیتال هستند.

آن‌ها می‌توانند با نفوذ به سایت شما به داده‌های کسب‌وکار و اطلاعات مشتریان دسترسی پیدا کنند. تغییرات نامطلوبی در سایت به‌وجود آورند و اعتبار برند شما را مخدوش کنند. بنابراین لازم است به‌عنوان مدیر وب‌سایت این موضوع را در اولویت قرار دهید.

خوشبختانه امروزه محافظت از وب‌سایت کار سختی نیست. می‌توانید با کمک یک افزونه امنیتی وردپرس لایه حفاظتی قدرتمندی روی سایت خود قرار دهید تا احتمال هک‌شدن آن را پایین بیاورید. البته خطر استفاده از افزونه نامناسب و غیر ایمن کمتر از بی‌توجهی به امنیت سایت نیست. بنابراین لازم است بهترین پلاگین‌های امنیتی وردپرس را بشناسید.

نقش افزونه‌های امنیتی وردپرس

به‌طور معمول افزونه امنیتی وردپرس عملکردهای مختلفی را برای بالابردن امنیت وب‌سایت انجام می‌دهند. اجازه بدهید به چند نمونه از مهم‌ترین نقش‌های پلاگین امنیتی توجه کنیم:

  •       تقویت رمز عبور و فعالسازی احراز هویت دو‌مرحله‌ای (۲FA) برای کاربران
  •       به‌روزرسانی منظم و پشتیبان‌گیری از فایل‌های وردپرس و پایگاه داده
  •       افزودن مجوزهای فایل و پیکربندی نقش کاربر

مطلب پیشنهادی: چگونه سایت وردپرسی را چند زبانه کنیم؟

فهرست بهترین افزونه های امنیتی وردپرس

پس از درک اهمیت کاربرد افزونه‌ها در حفظ امنیت سایت وقت آن رسیده است که با برخی از پرکاربردترین ابزارها آشنا شوید. در ادامه تعدادی از بهترین افزونه‌ها برای امنیت سایت وردپرسی را بررسی می‌کنیم.

یک: iThemes Security

این افزونه ابزاری قوی است که بیش از یک میلیون کاربر در جهان از نسخه‌های رایگان و پریمیوم آن استفاده می‌کنند.

مجموعه امکانات iThemes Security لایه‌های حفاظتی سایت را تقویت می‌کند. همچنین کمک می‌کند تا سایت خود را با بیش از ۳۰ روش متفاوت، مانند فعالسازی رمز عبور دومرحله‌ای، نظارت بر فعالیت کاربر و محافظت از آن در برابر حملات brute force ایمن کنید.

ویژگی نسخه پولی iThemes Security بکاپ‌گیری منظم و امکان مدیریت از راه دور چندین سایت وردپرس است.

دو: WP Activity Log

این افزونه با سایر پلاگین‌هایی که در این فهرست هستند کمی تفاوت دارد. به جای اینکه مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را یک‌جا ارائه دهد بر هدف خاصی تمرکز دارد. با کمک این افزونه امنیتی وردپرس می‌توانید هر تغییر و فعالیتی که در سایت شما اتفاق می‌افتد را پیگیری کنید.

با کمک نسخه رایگان WP Activity Log امکان نظارت همه‌جانبه‌ای بر فعالیت‌ها را دارید و این امر سبب افزایش امنیت وب‌سایت می‌شود.

هنگامی که مدیریت شبکه‌ای از سایت‌ها را برعهده می‌گیرید استفاده از این نوع ابزار مفیدتر است. زیرا بینش دقیق‌تری درباره آن‌چه در سایت جریان دارد کسب می‌کنید.  به‌عنوان نمونه اگر در حال مدیریت تیمی از کاربران هستید امکان نظارت بر فعالیت‌های آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. می‌توانید از رفتارهای مخربی که ممکن است در سایت انجام شود پیشگیری کنید.

البته اگر در حال حاضر فایروال، اسکنر بدافزار یا سایر ویژگی‌های کلیدی برای حفظ امنیت وردپرس را ندارید این افزونه برای شما بهترین ابزار نیست.

سه: Wordfence Security

در میان گزینه‌های متعدد بهترین افزونه امنیتی وردپرس WordFence Security با بیش از ۴ میلیون نصب فعال جایگاه خوبی دارد. نسخه Freemium آن امکان اسکن سایت و بررسی وجود بدافزار یا هرگونه فعالیت مشکوک دیگر را فراهم می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن سادگی مدیریت تمام امور از طریق داشبورد WordFence Custom است.

سایر قابلیت‌های این افزونه امنیتی در وردپرس شامل موارد زیر می‌شود:

  • مسدود کردن آدرس IP
  • ارزیابی تهدیدها
  • امکان ایجاد رمز ورود دومرحله‌ای
  • هشدارهای رمز عبور
  • نظارت بر بازدید
  • اعمال محدودیت تلاش برای ورود به سیستم و هک
  •  محدودیت‌هایی برای جلوگیری از حملات brute-force

چهار: Sucuri Security

یکی دیگر از گزینه‌های فهرست بهترین افزونه های امنیتی وردپرس، پلاگین Sucuri Security  است. این پلاگین مشابه WordFence ابزار محبوبی است که طیف گسترده‌ای از اقدامات امنیتی سایت وردپرس را پوشش می‌دهد.

تفاوت افزونه امنیتی وردپرس Sucuri Security با WordFence مربوط به فایروال است. این پلاگین یک فایروال سطح دامنه (DNS) را اجرا می‌کند که کمی مؤثرتر از افزونه‌هایی مانند WordFence، که از فایروال وردپرس داخلی استفاده می‌کنند عمل خواهد کرد. بنابراین اگر عملکرد سایت برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد سوکوری گزینه مناسب‌تری است.

محافظت از رمز عبور و ردیابی کاربر، مسدود کردن ترافیک مخرب، ردیابی سایت (تغییرات پرونده، تلاش برای ورود به سیستم و…) همچنین تنظیم سریع و آسان از ویژگی‌های کلیدی این پلاگین امنیتی وردپرس است.

علاوه‌براین افزونه Sucuri حاوی یک اسکنر است که بدافزارها، خطاها، کد منسوخ و وضعیت لیست سیاه را تشخیص می‌دهد.

پنج:  All-In-One WP Security & Firewall

این مورد شاید به‌اندازه گزینه‌های قبلی محبوبیت نداشته باشد؛ اما ویژگی‌های کاربرپسندی دارد که می‌تواند ابزاری برای تامین همه‌جانبه امنیت وب‌سایت وردپرسی شما باشد.

برخی از امکانات مفید آن مانند قفل ورود به سیستم برای پیشگیری از حمله‌های بروت فورس، محافظت از فایروال، نظارت بر حساب کاربری، فیلتر IP و هرزنامه باعث می‌شود آن را در میان سایر گزینه‌های بهترین افزونه های امنیتی وردپرس بررسی کنیم.

پس اگر مدیر وب‌سایتی معمولی هستید و نیازی به امکانات پیشرفته ندارید این ابزار راهی سریع و آسان برای ارتقای امنیت سایت وردپرسی شما است.

شش: Jetpack

Jetpack یکی از افزونه‌های محبوب و متداول برای تامین امنیت در وردپرس است. پلاگینی که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها، از عملکرد سایت گرفته تا اهداف بازاریابی استفاده شود. نسخه رایگان افزونه Jetpack امکان بکاپ‌گیری خودکار، اسکن بدافزارها، به‌روزرسانی‌های افزونه و حفاظت و مسدود کردن هرزنامه را دارد.

به‌ویژه اگر ابتدای کار مدیریت سایت وردپرس هستید و قصد ارتقای عملکرد وب‌سایت خود را دارید این مورد انتخاب خوبی است.

هفت: Defender

Defender نسبت به گزینه‌های قبلی افزونه امنیتی جدیدتری است که تاکنون بیش از یک میلیون بار دانلود شده. با این افزونه جدید امنیت سایت وردپرسی شما تنها با چند کلیک برقرار می‌شود.

Defender مانند WordFence با مسدود کردن IP فایروال موثری را ارائه می‌دهد. اسکن بدافزار، محافظت از ورود به سیستم brute-force، اعلان‌های تهدید و احراز هویت دو عاملی از طریق Google در نسخه رایگان این پلاگین گنجانده شده است.

این افزونه با داشتن بسیاری از ویژگی‌های مهم امنیت سایت جز بهترین افزونه‌های امنیتی برای وردپرس به شمار می‌آید. به همین دلیل هم هست که بیش از ۷۰ هزار کاربر فعال دارد.

هشت: MalCare Security

تمام موارد قبلی ابزارهایی بودند که بر پیشگیری از حملات سایبری تمرکز داشتند. اما اگر چنین مشکلی اتفاق افتاد و وب‌سایت وردپرسی هک شد چه باید کرد؟!

در این شرایط پلاگین MalCare Security راه حل خوبی است. افزونه کار پاکسازی بدافزارهایی را که به وب‌سایت شما حمله کرده‌اند انجام می‌دهد. در نسخه پولی آن حذف همه بدافزارها با یک کلیک صورت می‌گیرد. البته نسخه رایگان آن‌ هم تا حد قابل قبولی کارآمد است.

با این ابزار اسکن عمیق بدافزارها از پرونده‌های سایت و پایگاه داده وردپرس، تامین امنیت ورود ربات‌ها به سیستم امکان‌پذیر می‌شود. با این حال برای استفاده از قابلیت پاکسازی اتوماتیک و نامحدود پس از هک، باید آن را به نسخه پولی ارتقا دهید.

ویژگی کلیدی Malcare این است که با اسکن دقیق خارج از سایت بار سرور را کاهش می‌دهد. همچنین بیش از ۱۰۰ سیگنال را به‌طور موثر ارزیابی می‌کند.

[su_button url=”https://hostiran.net/host/wordpress” style=”flat” size=”7″]خرید هاست وردپرس[/su_button]

سایر ابزارهای حفظ امنیت در وردپرس

البته علاوه بر چند ابزاری که بررسی کردیم، گزینه‌های دیگری هم هستند که در ادامه فهرست بهترین‌ها قرار می‌گیرند؛ مانند:

  •       BulletProof Security
  •       Security Ninja
  •       MalCare Security
  •       miniOrange’s Google Authenticator
  •       Shield Security
  •       WP Cerber Security, Anti-spam & Malware Scan
  •       Titan Anti-spam & Security
  •       WP Hide & Security Enhancer
  •       NinjaFirewall (WP Edition)
  •       Security & Malware Scan by CleanTalk

بهترین افزونه را برای ارتقای امنیت وب‌سایت وردپرسی خود انتخاب کنید!

پس از راه‌اندازی وب‌سایت و تنظیمات اولیه نوبت به پیکربندی افزونه امنیتی می‌رسد. در این پست هاست ایران درباره اهمیت استفاده از بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس توضیح دادیم. چند نمونه افزونه رایگان برای امنیت سایت وردپرسی را معرفی کردیم و نگاهی به ویژگی‌های هریک انداختیم.

لازم به یادآوری است امنیت سایت نباید تنها متکی به افزونه‌ها باشد. گرچه استفاده از پلاگین هم راهی کاربردی به شمار می‌آید؛ اما تنها بخشی از راه‌ حلی است که برای محافظت از اطلاعات و کسب‌وکار آنلاین خود به آن نیاز دارید.

به‌عنوان نمونه خرید هاست امن و مطمئن از هاستینگ معتبر قطعه مهم دیگر پازل اقدامات امنیتی مورد نیاز وب‌سایت‌ها است. بر این اساس هنگام انتخاب پلاگین مخصوص امنیت سایت به این توجه کنید که به چه امکانات و قابلیت‌هایی نیاز دارید. مثلاً اگر ارائه‌دهنده هاست شما امکان بکاپ‌گیری خودکار داشته باشد، پس دیگر نیازی به چنین عملکردی از سوی افزونه نخواهید داشت.

سوالات متداول :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  28  =  32

دکمه بازگشت به بالا