آموزش وب مستری

ارزش دریافت لینک بلند ‌مدت در بازاریابی محتوایی

به این post امتیاز دهید

بررسی‌های اخیر در دنیای بازاریابی محتوایی به نتایج شگفت‌انگیزی منجر شده که به شرح زیر است: «بازاریابی محتوایی که باعث جلب‌ توجه رسانه‌ای شود دو برابر بیشتر ازآنچه فکر می‌شد مؤثر است. همچنین دز این حالت بازگشت سرمایه در بلند مدت نیز بسیار بیشتر از آنچه تاکنون عنوان می‌شده است». باید خاطرنشان کرد که این تأثیرات تنها به محتوایی مربوط است که توجه رسانه‌ای عمده‌ای را به خود جلب کند. بدین ترتیب سعی تمامی آژانس‌های بازاریابی محتوایی این است که راه‌هایی برای افزایش ارزش خبری و موفقیت تبلیغی محتواهای مشتریان پیدا کنند.

اگرچه بازاریابی محتوایی داده-محور همراه با روابط عمومی دیجیتالی در حال رشد است؛ اما هنوز هم کمبود عمومی درک ارزش بلند مدت در هر محتوای خاص وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم: یک کمپین موفق تبلیغات چه ارزش محتوایی در بلندمدت خواهد داشت؟ نتایجی که برای این سؤال خواهیم یافت بسیار حیرت‌انگیز خواهند بود و این باور که چنین سبکی از محتوای داده-محور و روابط عمومی دیجیتال از بهترین روش‌های ممکن برای ساخت لینک و بهبود بخشیدن سئو هستند را تایید خواهند کرد.

 

برای درک بهتر این ارزش کامل، می‌خواهیم نگاهی به انباشت درازمدت دو نوع لینک که آن‌ها را بررسی کرده‌ایم بپردازیم:

۱- لینک‌های مستقیم به محتوای مشتریان در دامین اختصاصی آن‌ها

۲- لینک‌های ثانویه که به داستانی که ناشر در مورد محتوای مشتری، نوشته لینک داده‌اند.

درحالی‌که لینک‌های مستقیم بیشترین اهمیت را دارند، لینک‌های ثانویه اغلب قدرت اضافی قابل‌توجهی را فراهم کرده و می‌توان آن‌ها را از طریق بازیابی اضافی و تبدیل‌شدن به لینک‌های پیگیری مستقیم به ارزشی بالاتر رساند. در زیر تصویرسازی روش اجرای فرآیند توسعه محتوا نشان داده‌شده است:

 روش اجرای فرآیند توسعه محتوا

 لینک‌های مستقیم و ثانویه چگونه در طول زمان افزایش می‌یابند؟

در مورد لینک‌های مستقیم یا لینک‌هایی که مستقیماً به پست‌های وبلاگی مشتریان و داده‌هایی که برای آن‌ها تولیدشده اشاره مستقیم دارند می‌توان نتایج زیر را دریافت:

۱- هم لینک‌های مستقیم و هم لینک‌های ثانویه به روش‌های قابل پیش‌بینی، افزایش پیدا خواهند کرد.

۲- تقریباً نیمی از تعداد کل لینک‌هایی که ساخته می‌شوند در ۳۰ روز ابتدایی شکل خواهند گرفت. نیم باقیمانده دیگر در طول ۲ سال بعد و پس‌ازآن ایجاد خواهند شد.

۳- بخش کوچکی از لینک‌های مستقیم باعث تولید بخش زیادی از لینک‌های ثانویه خواهند شد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نتایج داشته باشیم. این کار را با لینک‌های مستقیم آغاز می‌کنیم یعنی لینک‌هایی که به‌طور مستقیم به سایت مشتری یا صفحه اصلی لینک می‌دهند.

نتیجه‌ای که همواره به دست می‌آید افزایش قابل‌توجه و ثابت در طول زمان است.

افزایش قابل‌توجه و ثابت لینک در طول زمان

بعد از ماه اول، کسب لینک جدید مستقیم و دراز‌مدت برای مدت بیش از ۲ سال ادامه خواهد یافت.

بازاریابی محتوایی

گاهی اوقات نیز برای دیدن افزایش کسب لینک ممکن است چند روز یا چند هفته نیز به طول بینجامد. می‌توان هرچند ماه یک‌بار و با فواصل زمانی معین شاهد افزایش ناگهانی کسب لینک‌ها بود.این موضوع به دلیل گرفتن رتبه خوب محتواها از جانب گوگل اتفاق می‌افتد.

روش های بازاریابی محتوایی

این داستان‌های اولیه بعدها به‌عنوان محرکی برای نوشتن داستان‌هایی در ماه‌های بعد توسط انتشارات دیگر مورداستفاده قرار گرفت. برای موضوعات همیشه مهم و پرطرفداری مانند عکس متن نیز شاهد بودیم همواره نتایج غیرقابل‌پیش‌بینی اما خوبی به دست می‌آید که با ظهور لینک‌های جدید همراه است.

وقتی‌که به لینک‌های مستقیم نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در طول زمان بازیابی لینک‌ها به شکلی مستمر ادامه دارد. درواقع نیمی از بازیابی لینک‌ها در ماه اول و نیمی دیر در دو یا سه ماه بعد رخ می‌دهند. وقتی‌که یک کمپین تبلیغاتی توجه رسانه‌های اصلی را به خود جلب می‌کند، داستان‌های این رسانه‌ها با سرعتی ملایم به گردش درمی‌آیند که لینک‌های بسیار زیادی به این داستان‌ها تولید خواهند کرد.

چگونه بازاریابی محتوایی انجام دهیم

با تعقیب این لینک‌های ثانویه و رسیدن به نویسندگان این داستان‌ها برای دستیابی به لینک‌های اصلی به این نتیجه می‌رسیم که این لینک‌ها نیز از الگوی مشابهی که در لینک‌های مستقیم دیده می‌شود را دنبال می‌کنند. این توزیع باگذشت زمان نیز از الگوی مشابهی استفاده می‌کند که نیمی از نتایج در همان ماه اول تحقق‌یافته و نیمی دیگر از این ارزش محتوایی نیز در دو یا سه ماه بعد حاصل می‌شوند.

روش های انجام بازاریابی محتوایی

تاثیرات بازاریابی محتوایی

با بررسی لینک‌های مستقیم و ثانویه چندساله که برای کمپین‌های بازاریابی محتوایی موفق ساخته‌شده‌اند آشکار می‌شود که تعداد کل لینک‌های کسب‌شده در طول ماه اول تنها نیمی از ماجرا هستند. برای کمپین‌های تبلیغاتی که افزایش اولیه بازیابی لینک‌ها را در پی داشته‌اند، اغلب یک مدت‌زمان یک‌ساله کشش لینک وجود دارد که به‌صورت ارگانیک بدون نیاز به اقدام اضافی فراتر از ماه اول ساخته می‌شود. درحالی‌که این ارزش دراز‌مدت چیزی نیست که به مشتریان گزارش داده شود اما به‌عنوان بخشی از یک داده بزرگ‌تر هنگام تصمیم‌گیری برای اجرای بازاریابی محتوایی باهدف کسب لینک می‌تواند مهم باشد.

هزینه هر لینک که معیار مهمی برای ارزیابی بازگشت سرمایه است نصف خواهد شد اگر لینک‌هایی که ساخته‌شده‌اند در طول زمان بتوانند افزایش بازیابی خود را حفظ کنند. بدین ترتیب پروژه‌ای که در یک ماه موفقیت نسبی داشته است در یک سال به یک موفقیت قابل‌توجه تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  79  =  80

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا