آموزش وب مستریدیزاین و طراحی

چگونه پیام هشدار واکنش گرا را جایگزین JavaScript کنیم؟

به این post امتیاز دهید

پیام هشدار JavaScript برای همه ما آزاردهنده است. این هشدارها قصد جلب‌توجه دارند و بخشی از صفحه مرورگر را به خود اختصاص می‌دهند، اما درصد زیادی از افراد به‌محض دیدن این هشدارها، آن‌ را می‌بندند.

در دنیای مدرن روش‌های بهتر و کارآمدتری از باکس هشدار جاوا اسکریپت وجود دارد. SweetAlert2 بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها است. SweetAlert2 درواقع اسکریپت پاپ آپ قدرتمند شده جاوااسکریپت است که برای دسترسی همه کاربران و به صورت واکنش گرا طراحی‌شده است.

javascript-alert-boxes-1

SweetAlert2 به‌صورت متن‌باز و رایگان در GitHub قابل دسترس است.

در صفحه اصلی وب‌سایت نسخه پیش‌نمایش یا دمویی از سوییت آلارت وجود دارد که در آن مقایسه مستقیمی میان باکس هشدار اصلی جاوا اسکریپت و باکس پیغام سوییت آلارت ۲ انجام‌شده است.


مقاله مرتبط: راهنمای غیر فعال کردن JavaScript در مرورگر های مختلف


با مقایسه این دو باکس متوجه می‌شویم که تفاوت زیادی میان سبک‌های طراحی و کد نویسی آن‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید سوییت آلارت ۲ را تنها با یک خط کد شبیه به هشدار جاوا اسکریپت اجرا کنید، البته این‌یک خط کد ممکن است از حالت معمولی طولانی‌تر شود.

در سوییت آلارت ۲ کاربر کنترل بیشتری بر روی حالت  پاپ آپ دارد و می‌تواند به‌راحتی انیمیشن، رنگ دکمه‌ها و حالت متن را تنظیم کند. حتی می‌توان عکس یا ویدئویی را به باکس هشدار اضافه کرد.

javascript-alert-boxes-2

علاوه بر تمام نکات مثبت ذکرشده در رابطه با سوییت آلارت، این باکس هشدار تمام مرورگر را اشغال نمی‌کند، اگر از باکس هشدار سوییت آلارت استفاده کنید، این پاپ آپ تنها در یکی از تب ها نشان داده می شود  و اگر کاربر در سایت دیگری باشد این هشدار برای وی نمایش داده نمی شود.

javascript-alert-boxes-3

این جایگزینی باعث ایجاد ارتباط بهتر کاربران با سایت می‌شود و تجربه کاربری یا UX بهبود می یابد. ازجمله تنظیماتی که کاربر می‌تواند به این باکس هشدار اضافه کند می‌توان به تایمر بسته شدن خودکار، دکمه تائید و رد کردن و سفارشی کردن انیمیشن‌ها با استفاده از کتابخانه‌هایی مثل Animate.css اشاره کرد.

اگر یک اسکریپت وجود داشته باشد که استفاده از آن توصیه شود، اسکریپت سوییت آلارت است. این باکس هشدار کاملاً رایگان و متن‌باز است و صدها گزینه برای شخصی‌سازی و سفارشی کردن فضای آن وجود دارد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خیلی هم عالی. من که فورک کردم استفاده کنم. بیشتر از این نکات حرفه ای بزارید. محتوای seo و مارکتینگ خوبه ها ولی خدایی منابع خارجی عالی توپی هستن که راحت میشه خوند ولی این نوع آموزش ها کمتر منجمش دیده میشه. روش کار کنید یه سری ملت حرفه ای رو جذب می کنید تو سایت.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11  +    =  20

دکمه بازگشت به بالا