آموزش وردپرس

آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ

۵/۵ - (۱ امتیاز)

آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ، به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی برای بررسی آمار ورودی وب‌سایت خود از طریق این موتور جستجو اقدام کنید. موتورهای جستجو، جز جدایی‌ناپذیر دنیای وب و اینترنت هستند. بینگ پس از گوگل و یاهو، سومین موتور جستجوی دنیا است که کاربران فارسی زبان بسیار از آن استفاده می‌کنند و به صورت پیش‌فرض در مرورگر اینترنت اکسپلورر و جستجوگر ویندوز قرار دارد.

شما از طریق معرفی وب‌سایت وردپرسی به بینگ، می‌توانید مانند ابزار وب مستر تولز گوگل، از کنسول وب مستر بینگ استفاده کنید. در نتیجه این امکان را دارید تمام آمار و داده‌های مربوط به موتور جستجوی بینگ را که مربوط به سایت شما است مشاهده نمایید. از این رو توصیه می‌کنیم حتماً با نحوه ثبت سایت و وریفای دامنه در این موتور جستجو آشنا شوید.

آموزش ثبت سایت وردپرسی در بینگ

آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ کمک می‌کند تا بتوانید راحت‌تر آمار و داده‌های مربوط به سایت و میزان جستجو مطالب در وردپرس را از طریق این موتور جستجو پیگیری کنید.

بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه می‌توان یک سایت وردپرسی را به موتور جستجوی بینگ معرفی کرد؟ برای اینکه بتوانید سایت وردپرس را در بینگ ثبت کنید، باید ابتدا در سایت نام‌نویسی کنید و پس از ثبت، موارد مربوط به تأیید وب سایت را انجام دهید. در ادامه به طور کامل به مراحل ثبت سایت وردپرسی در موتور جستجوی بینگ اشاره کرده‌ایم.

گام اول: ثبت‌نام در بینگ

گام اول در آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ، ثبت نام در بینگ است. برای ثبت وب‌سایت در بینگ، ابتدا باید یک ابزار وب مستر را نصب کنید. در موتور جستجوی بینگ یک ابزار به نام  Bing Webmaster tools در اختیار مدیران سایت قرار داده شده تا بتوانند سایت خود را در آن ثبت کنند.

از این رو برای دسترسی به این سایت لازم است یک حساب کاربری ایجاد کرده و مراحل نام‌نویسی را انجام دهید.

  • به این منظور به نشانی اینترنتی https://www.bing.com/toolbox/webmaster مراجعه کنید و مشابه تصویر بر روی گزینه SIGN UP کلیک نمایید تا پنجره‌ای نمایش داده شود.
  • پس از آن از طریق اکانت گوگل، مایکروسافت و فیسبوک می‌توانید مراحل نام‌نویسی را کامل کنید؛ پس از کلیک بر روی گزینه google وارد اکانت جیمیل شوید و با حساب کاربری خود می‌توانید مراحل ثبت‌نام در موتور جستجوی بینگ را انجام دهید.

ثیت نام در بینگ

چنانچه نتوانستید وارد جیمیل خود شوید، می‌توانید از طریق گزینه  Use Another Account مراحل ورود به اکانت خود را طی کنید. پس از آن چند لحظه صبر کنید تا مراحل عضویت شما برای ثبت سایت وردپرسی در وب مستر انجام شود.

ثیت نام در بینگ-گام دوم

پس از اینکه ثبت‌نام کامل شد، به صفحه سرچ کنسول بینگ مطابق تصویر زیر هدایت می‌شوید.

  • در این مرحله برای ثبت سایت در موتور جستجوی بینگ باید در فیلد مشخص شده آدرس سایت خود را وارد کنید و گزینه ADD  را انتخاب کنید.
  • پس از اینکه بر روی گزینه ADD  کلیک کردید، وارد صفحه زیر می‌شوید و باید آدرس نقشه سایت در وردپرس و اطلاعات خود را در آن ثبت کنید.

ثیت نام در بینگ-گام سوم

  • در کادر Add a sitemap آدرس نقشه سایت وردپرس باید ثبت شود و سپس آدرس را در این فیلد قرار دهید.
  • بعد از آن گزینه when do you receive the most traffic to this site for your local time of the day را بر روی گزینه All Day قرار دهید.

اضافه کردن sitepage

  • در ادامه در بخش About Me  اطلاعات شخصی خود را در فیلد first name نام و last name را وارد کنید.
  • سپس در قسمت  job role عنوان شغلی و در بخشComany  نام شرکت یا مجموعه و در بخش industry  موضوع سایت خود را وارد کنید.
  • در فیلد contact phone شماره همراه و در بخش city نام شهر، state/province نام منطقه و در فیلد zip/postal code نشانی کد پستی خود را ثبت کنید.
  • در ادامه از طریق گزینه country of region نام کشور خود را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. چنانچه مدیر سایت و صاحب امتیاز سایت هستید، تیک گزینه I am an agency, not a site owner  را بردارید.

ثیت نام در بینگ-گام چهارم

اما اگر صرفاً به عنوان یک آژانس تبلیغاتی فعالیت دارید یا فقط مسئول سئوی سایت هستید، تیک این گزینه را فعال کنید. در ادامه سایر گزینه‌ها را بر روی حالت پیش فرض بگذارید و روی گزینه سیو کلیک کنید و منتظر باشید سایت ثبت و وریفای شود. با انجام دقیق مراحل آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ، می‌توانید بدون هیچ چالشی و به‌راحتی وب‌سایت خود را به بینگ معرفی کنید.

مرحله دوم: تأیید سایت و وریفای دامنه

در آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ، لازم است حتماً نحوه وریفای کردن دامنه را نیز یاد بگیرید. دو روش برای وریفای دامنه وجود دارد که روش اول اضافه کردن کد در افزونه سئو و روش دوم آپلود فایل در مسیری از هاست وردپرس است.

تأیید سایت و وریفای دامنه

  • روش اول: بارگذاری فایل در مسیر نصب وردپرس

در این مرحله از آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ، شما باید مطابق تصویر از بخش Option 1 فایل XML سایت را دانلود کنید و در مسیر نصب‌ هاست قرار بدهید.

  1. به این منظور روی لینک آبی طبق تصویر که به‌عنوان Download BingSiteAuth.xml است کلیک کرده و فایل را دانلود نمایید.
  2. سپس وارد هاست خود شوید و روی گزینه File Manager کلیک کنید.وریفای دامنه
  3. بعد از ورود به محیط مدیریت فایل در هاست وردپرس، بر روی قسمت public_html کلیک کنید. چنانچه وردپرس را در خود فولدر هاست نصب کرده‌اید، فایل دانلود شده را همانجا بارگذاری کنید. اما چنانچه اقدام به نصب وردپرس در ساب‌فولدر کرده‌اید، حتماً باید وارد پوشه شوید و فایل را در این مسیر بارگذاری کنید.
  4. برای بارگذاری فایل هم مطابق با تصویر زیر در هاست سی‌پنل بر روی گزینه Upload که در بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.تأیید سایت و وریفای دامنه-گام دوم
  5. در این مرحله صفحه جدیدی در مرورگر باز می‌شود و با انتخاب گزینه SELLECT و کشیدن و رها کردن فایل XML دانلود شده می‌توانید آن را در مسیر مشخص شده بارگذاری نمایید.تأیید سایت و وریفای دامنه-گام سوم
  6. پس از اینکه مرحله بارگذاری فایل به اتمام رسید، به بخش کنسول جستجوی بینگ برگردید و روی گزینه VERIFY کلیک کنید. در نهایت سایت شما ثبت می‌شود و می‌توانید اقدامات مدیریتی مربوط به موتور جستجوی بینگ را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
  • روش دوم: ثبت کد در افزونه سئو وردپرس

چنانچه از افزونه سئو وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از روش اول استفاده کنید و با کپی کردن کد مقدار Meta مراحل تأیید هویت را انجام دهید. به این منظور کد مشخص شده در Option 2 را که داخل مقدار Content  قرار دارد، کپی کنید و مشابه تصویر زیر به منوی سئو پس از آن بخش عمومی و در ادامه به قسمت ابزارهای وب‌مستر مراجعه کنید.

در ادامه کد تائیدیه بینگ را در فیلد قرار دهید و بر روی گزینه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. پس از اینکه پیغام موفقیت‌آمیز بودن مراحل برای شما ارسال شد، به بینگ برگشته و در همین مرحله بر روی گزینه VERIFY کلیک کنید.

کد تاییدیه بینگ

پس از کلیک بر روی VERIFY  در ابزار وب‌مستر سایت شما وریفای می‌شود و با در اختیار گرفتن سرچ کنسول بینگ می‌توانید وضعیت ایندکس سایت خود را مشاهده و مدیریت کنید.

چه مزایایی از معرفی سایت به بینگ به دست می‌آید؟

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که؛ چرا به آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ می‌پردازیم؟ چه مزایایی از طریق معرفی سایت به بینگ به دست می‌آید؟ با آموزش‌های مختلف مانند یادگیری تفاوت صفحات وب ایستا و پویا در وردپرس، از طریق آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ و انجام مراحل آن، می‌توانید مانند ابزار وب مستر تولز از کنسول وب مستر بینگ استفاده کنید. همچنین شما به‌عنوان مدیر سایت این امکان را دارید تمام آمار و داده‌های موتور جستجوی بینگ را که مربوط به سایت شما است را مشاهده و بررسی کنید.

از سوی دیگر می‌توانید با ورود به سرچ کنسول بینگ از طریق ابزارهای مختلف، مراحل ایندکس سایت خود را زیر نظر داشته باشید و به طور مرتب آن را مشاهده و مدیریت کنید. با استفاده از قابلیت‌های موتور جستجوی بینگ اطلاعات مربوط به ترافیک و میزان ورودی سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کلام آخر

آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید سایت خود را در این موتور جستجو ثبت کنید و به کلیه آمار و داده‌های مربوط به موتور جستجوی بینگ که مربوط به سایت شما است دسترسی داشته باشید. با انجام مراحل ثبت و وریفای سایت در موتور جستجوی بینگ، می‌توانید فرایند ایندکس شدن صفحات سایت خود را بررسی کنید و بخش‌های مختلف وب سایت را به بهترین شکل مدیریت کنید.

آموزش معرفی سایت وردپرسی به بینگ و مراحل ثبت سایت وردپرس در بینگ پیچیدگی خاصی ندارد. کافی است از طریق اکانت گوگل، مایکروسافت یا فیسبوک خود مراحل ثبت‌نام را انجام دهید و پس از تأیید و وریفای دامنه، وارد فضای وب مستر موتور جستجوی بینگ شوید.

سؤالات متداول

  • چگونه می‌توان یک سایت وردپرسی را به موتور جستجوی بینگ معرفی کرد؟

ابتدا باید از طریق اکانت خود مراحل ثبت‌نام را انجام دهید و پس از وریفای کردن دامنه سایت می‌توانید وارد وب مستر بینگ شوید.

  • با معرفی سایت به بینگ چه مزایایی می‌توان به دست آورد؟

از طریق معرفی سایت خود به بینگ می‌توانید مراحل ایندکس سایت و صفحات آن را بررسی کنید. از سوی دیگر می‌توانید به آمار ورودی سایت خود دسترسی داشته باشید.

  • آیا برای ثبت‌نام در بینگ و معرفی سایت به کد تأیید نیاز داریم؟

بله این موتور جستجو کد وریفای را به ایمیل شما ارسال می‌کند و پس از آن می‌توانید مراحل تکمیل ثبت‌نام را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  8  =  14

دکمه بازگشت به بالا