دامنه

آموزش فعال سازی دامنه‌های بین المللی TLD

به این post امتیاز دهید

دامنه یا دامین (Domain) آدرس یکتایی است که برای وب‌سایت‌ها در نظر گرفته می‌شود. این نام شناسه و هویت یک کسب و کار است و مشتریان و افراد مختلف با کمک نام دامنه، آدرس یک سایت را پیدا می‌کنند. برای خرید نام دامنه می‌توانید به سراغ دامنه‌های Top Level Domain یا به اختصار TLD بروید. در این مطلب درباره این دامنه‌ها و آموزش فعال سازی دامنه‌های بین المللی TLD نکاتی که باید بدانید را ارائه کرده‌ایم.

دامنه TLD چیست؟

اغلب افراد تصور می‌کنند که دامنه TLD نوع خاصی از دامنه است و تنها اشخاص یا ارگان‌های خاصی می‌توانند این نوع دامنه را داشته باشند. در صورتی که دامنه‌های سطح بالا در واقع همان پسوندهای متداولی مانند .com هستند که برای نام دامنه‌های رایج استفاده می‌شوند. این پسوندها دارای نمونه‌های مختلفی مانند دامنه‌های سطح بالا عمومی gTLD و انواع آن، دامنه‌های سطح بالا حمایت مالی sTLD و انواع آن و دامنه‌های سطح بالای کشوری ccTLD و انواع آن هستند. با توجه به نیازتان و شرایطی که دارید می‌توانید یکی از این نام دامنه‌ها را ثبت کنید.

 فعال سازی دامنه‌های بین المللی TLD

مطابق قوانین جدیدی که برای ثبت دامنه‌های بین المللی در نظر گرفته شده، پس از ثبت دامنه و تأیید آن توسط شرکت هاستینگ، یک ایمیل فعال سازی برای مالک دامنه ارسال می‌شود. برای فعال شدن نام دامنه باید وارد ایمیلتان شده و ثبت نام دامنه را تأیید کنید. در غیر این صورت نام دامنه برایتان فعال نخواهد شد و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

در صورت عدم تأیید نام دامنه با پیامی تحت عنوان پیغام Domain pending validation مواجه خواهید شد که نشان می‌دهد هنوز نام دامنه تأیید نشده و منتظر تأیید توسط خریدار نهایی است.

TLD چیست؟

نحوه‌ی فعال سازی دامنه‌های بین المللی

برای فعال سازی دامنه‌های بین المللی به بخش inbox در ایمیلتان مراجعه کرده و ایمیل ارسالی توسط شرکت هاستینگ برای نام دامنه را باز کرده و آن را تأیید کنید. اگر در این بخش موفق به مشاهده ایمیل نشدید، لازم است که پوشه اسپم را نیز بررسی کنید.

معمولاً بخش‌های زیر برای تأیید نام دامنه بین المللی ارائه می‌شوند و لازم است آن‌ها را تایید کرده و تیک هر بخش را به صورت جداگانه بزنید.

  • I declare the information is true: این بخش به این معنی است کلیه اطلاعات ارائه شده را تأیید می‌کنم و مشکلی در اطلاعات ارائه شده وجود ندارد.
  • General این بخش به این معنی است که کلیه قوانین و شرایط مربوط به دامنه‌های بین المللی را خوانده و تأیید می‌کنم.
  • Approve به این معنی است معنا که کلیه موارد فوق (مربوط به مشخصات دامنه و قوانین) را تأیید می‌کنم.
  • دکمه‌ی Submit برای تایید نهایی موارد و اتمام مراحل فعال سازی دامنه در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

برای اینکه نام دامنه بین المللی برایتان فعال شود و بتوانید از آن برای وب سایتتان استفاده کنید، لازم است آموزش فعال سازی دامنه‌های بین المللی TLD را بررسی کرده و دامنه‌های مد نظرتان را تایید کنید. در غیر این صورت امکان استفاده از دامنه را نخواهید داشت.

برای خرید هاست و دامنه یا وی پی اس و تغییر ای پی می‌توانید از وب‌سایت‌ هاست ایران استفاده کنید. تیم پشتیبانی‌ هاست ایران در کلیه مراحل خرید دامنه و فعال سازی آن همراه مشتریان خواهند بود.

سؤالات متداول

۱) دامنه TLD چیست؟

دامنه TLD مخفف Top-Level Domain به معنای دامنه سطح بالا است است و  پسوندی مانند.com،.net،.org در انتهای آن قرار می‌گیرد.

۲) چطور نام دامنه سطح بالا بخریم؟

برای خرید دامنه‌های سطح بالا می‌توانید از سایت‌ هاست ایران کمک بگیرید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3  +    =  7

دکمه بازگشت به بالا