دامنه

آموزش ثبت شناسه شخص حقوقی در سایت ایرنیک

۵/۵ - (۲ امتیاز)

آموزش ثبت شناسه شخص حقوقی در سایت ایرنیک برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به عنوان کسب و کار و… در این سایت ثبت نام کنند. داشتن شناسه امنیتی یکی از الزامات برای ثبت دامنه ملی در ایران است؛ یعنی برای اینکه دامنه‌هایی که دارای پسوند ir. هستند را ثبت کنید، لازم است که ابتدا در سایت ایرنیک ثبت نام کرده و شناسه کاربری ایجاد کنید. پس از آن می‌توانید هر تعداد نام دامنه با پسوند ir. را ثبت کرده و از آن‌ها جهت راه‌اندازی وب‌سایت‌های مختلف استفاده کنید.

درصورتی‌که به‌عنوان شخص حقوقی قصد دارید یکی از دامنه‌های دارای پسوند ir. را ثبت کنید، لازم است که مراحل تعیین شده توسط این سایت را طی کنید. در این بخش از هاست ایران شرایط ثبت شناسه شخص حقوقی در سایت ایرنیک را به طور کلی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مراحل ساخت شناسه‌ی حقوقی در سایت ایرنیک

برای ایجاد شناسه حقوقی، لازم است  مراحلی مشابه ثبت شناسه شخص حقیقی در سایت ایرنیک را انجام دهید. یعنی باید ابتدا به سایت ایرنیک به آدرس https://www.nic.ir مراجعه کنید. سپس از قسمت منوی «مشخصه‌های شناسه» زیر منوی «ساختن شناسه‌ی کاربری» را انتخاب کنید.

ساخت شناسه‌ی حقوقی در سایت ایرنیک

پس از کلیک کردن روی این دکمه وارد بخش ساختن شناسهٔ کاربری خواهید شد. در این بخش قسمت‌های شخص حقیقی، شرکت، مؤسسه یا نهاد غیر دولتی، وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی، مرکز آموزشی و پژوهشی، شناسه‌ی محدود برایتان نمایش داده می‌شود.

با توجه به اینکه اشخاص حقیقی قادر به ثبت دامنه با پسوند.co.ir و دامنه‌های مشابه نیستند، لازم است که قسمت «شرکت، موسسه یا نهاد غیر دولتی» را برای ثبت شناسه حقوقی انتخاب کنید. در این بخش باید روی دکمه «تکمیل فرم و دریافت شناسه» کلیک کرده و وارد مرحله بعد شوید.

تکمیل فرم و دریافت شناسه

در صفحه باز شده چندین فرم پیش رویتان نمایش داده می‌شود که بخش‌های مختلف آن‌ها را باید تکمیل کنید. توجه به این نکته ضروری است که کامل کردن بخش‌های ستاره‌دار فرم‌ها الزامی خواهد بود. داده‌های سایت نیز باید به لاتین و فارسی در بخش‌های جداگانه وارد شوند تا مورد تأیید باشند. در قسمت زیر هر بخش نحوه ورود داده‌ها مشخص شده است. در فرم اول و دوم باید اطلاعات نام شرکت یا سازمان، نام و نام خانوادگی مدیر عامل یا مدیر سازمان را به صورت لاتین و فارسی در بخش‌های تعیین شده وارد کنید.

ساخت شناسه‌ی حقوقی در سایت ایرنیک

در بخش بعدی لازم است اطلاعات «احراز هویت» مانند نام کشور، استان ثبتی، واحد ثبتی، شماره ثبت، نوع ثبت شرکت مانند سهامی خاص یا عام بودن آن و شناسه ملی (ایران) را وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات احراز هویت

در بخش «نشانی پستی» باید اطلاعات مربوط به کشور، استان، شهر، نشانی یا آدرس، کد پستی و تلفن را وارد کنید. توجه به این نکته ضروری است که ارائهٔ صندوق پستی به عنوان نشانی پستی قابل قبول نخواهد بود. همچنین باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که هرگونه مکاتبه با صاحب امتیاز نام دامنه از طریق نشانی ارائه شده انجام می‌شود و عواقب ارائه آدرس غلط بر عهده شخص خواهد بود.

وارد کردن اطلاعات در ایرنیک

در بخش «نشانی پست الکترونیکی» باید اطلاعات مربوط به پست الکترونیک یا آدرس ایملتان را وارد کنید. همچنین لازم است یک پرسش محرمانه را به همراه پاسخ آن در این بخش وارد کنید. توجه به این نکته ضروری است که برای مطرح کردن پرسش محرمانه و جواب آن صرفاً استفاده از حروف لاتین مجاز است و باید سوال را به انگلیسی نوشته و پاسخ آن را نیز به انگلیسی بدهید.

نشانی پست الکترونیکی در ایرنیک

این سؤال و جواب برای بازیابی رمز عبور فراموش شده و دسترسی به شناسه‌ایرنیک توسط صاحب اصلی حساب در نظر گرفته شده است؛ بنابراین حتماً پرسش محرمانه و جواب آن را یادداشت کرده و نگه داری کنید.

 

در بخش «حریم خصوصی» در قسمت «رابط‌های مجاز» می‌توانید میزان ارتباط این شناسه با سایر شناسه‌ها را مشخص کرده و این موضوع را تعیین کنید که چه کسانی می‌توانند برای ثبت دامنه از این شناسه استفاده کنند. «بخش خصوصی» تنها توسط صاحب شناسه قابل استفاده خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: ثبت دامنه .ir در ایرنیک

قسمت «آزاد برای نمایندگان فروش» برای امکان واگذاری دامنه از طریق نمایندگان ثبت دامنه در نظر گرفته شده است. قسمت «آزاد» نیز این موضوع را مشخص می‌کند که دامنه قابل استفاده توسط عموم به عنوان صاحب امتیاز یا رابط دامنه است. پس از تکمیل این مراحل باید تیک قسمت من ربات نیستم را زده و روی دکمه «بازنگری» کلیک کنید.

ساخت شناسه حقوقی در ایرنیک

در ادامه وارد بخش «بازنگری و امضاء» خواهید شد و باید قوانین این بخش را بررسی کرده و سپس مفاد ارائه شده را تایید کنید. در این بخش باید نام کامل سازنده‌ی شناسه را به صورت لاتین وارد کرده و کد کپچا نمایش داده شده را وارد کنید. سپس روی دکمه‌ی «موافقم، دریافت شناسه» کلیک کنید. سپس شناسه ساخته شده و اطلاعات آن برای ایمیل وارد شده در ایرنیک ارسال می‌شود.

نکات مهم ساخت شناسه‌ی حقوقی در سایت ایرنیک

  • به محض دریافت ایمیل باید رمز عبورتان را تغییر دهید. برای این کار باید وارد ایرنیک شوید.
  • جهت تغییر رمز عبور ایرنیک نیاز به پرسش محرمانه و پاسخ آن خواهید داشت.
  • اگر پس از ۷ روز وارد حساب کاربریتان در ایرنیک نشوید و گذرواژه‌ی خودتان را تغییر ندهید، شناسه‌ی شما از این سایت حذف خواهد شد.

مطلب بیشتر: انتقال دامنه ir در ایرنیک

سخن پایانی

اشخاص حقیقی، حقوقی، سازمان‌ها و ارگان‌ها و… برای ثبت دامنه‌های خودشان با پسوند.ir لازم است که حتماً در سایت ایرانی ثبت نام کرده و حساب کاربری بسازند. بدون داشتن این حساب، امکان ثبت دامنه‌های ملی ایران ثبت یا دامنه .ir در ایرنیک برای اشخاص حقوقی و حقیقی و… وجود نخواهد داشت. در این مطلب‌ هاست ایران آموزش ثبت شناسه شخص حقوقی در سایت ایرنیک را به صورت تصویری ارائه کردیم. در صورتی که برای خرید هاست، دامنه و… نیاز به دریافت اطلاعات دارید، با تیم متخصص‌ هاست ایران در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

۱) شناسه‌ ایرنیک چیست؟

شناسه‌ ایرنیک شناسه‌ای منحصر به فرد است که به متقاضیان امکان می‌دهد دامنه‌های.ir را ثبت کرده و آن‌ها را مدیریت کنند.

۲) چه کسانی باید برای شناسه ‌ایرنیک شخص حقوقی اقدام کنند؟

شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، انجمن‌ها، نشریات و روزنامه‌ها و کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، اتحادیه صنفی یا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده‌اند و شماره ثبتی دارند، باید جهت ثبت شناسه‌ ایرنیک شخص حقوقی اقدام کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4  +  6  =  

دکمه بازگشت به بالا