آموزش سی پنل

آموزش نحوه اتصال اکانت ftp سی‌پنل به نرم‌افزار CoreFTP

۵/۵ - (۱ امتیاز)

یکی از نرم‌افزارهای کاربردی و سریع برای انتقال اطلاعات از طریق پروتکل ftp، نرم‌افزار Coreftp است. همانند فایل زیلا،  می‌توانید از این نرم‌افزار هم برای جابه‌حایی فایل‌های خود استفاده کنید. اما چگونه؟ در این مطلب با دو روش مختلف، وارد کردن اطلاعات اکانت FTP در نرم‌افزار Core FTP و همچنین دانلود فایل اطلاعات از طریق هاست؛ نحوه اتصال اکانت FTP سی پنل به نرم‌افزار core FTP را توضیح داده‌ایم.

Core FTP چیست؟

Core FTP Lite یک برنامه پروتکل انتقال فایل است که به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است. اگر‌چه از این نرم‌افزار نسخه پرمیومی هم در دسترس است که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در‌واقع در نسخه Pro این نرم‌افزار شما علاوه‌بر ویژگی‌های نسخه رایگان به امکانات زیر نیز دسترسی خواهید داشت:

  • رمزگذاری خودکار فایل برای محافظت از اطلاعات شما
  • فشرده‌سازی فایل برای انتقال سریع‌تر و استفاده از فضای کمتر در سرور FTP شما
  • اطلاع‌رسانی وضعیت انتقال فایل‌ها از طریق ایمیل
  • پشتیبانی فنی

 

نحوه اتصال اکانت ftp سی‌پنل به نرم‌افزار CoreFTP

برای این که بتوانید از طریق نرم‌افزار Core FTP به اکانت  FTP سی‌پنل خود متصل شوید، می‌توانید از دو طریق اقدام کنید:

  • دانلود فایل اطلاعات از طریق هاست و ایمپورت آن در نرم‌افزار
  • وارد‌کردن اطلاعات اکانت FTP در نرم‌افزار Core FTP

 

روش اول: اتصال اکانت ftp سی‌پنل به نرم‌افزار CoreFTP از طریق دانلود فایل اطلاعات در هاست

در روش اول در اولین گام از طریق آموزش نحوه ورود به سی‌پنل وارد پنل شوید. پس از ورود به سی‌پنل از بخش FILES روی FTP Account کلیک کنید. در همین راستا برای افزایش امنیت سی‌پنل و اطمینان خاطر بیشتر، فعال‌کردن تایید دو مرحله‌ای سی‌پنل بهترین گزینه است.

اتصال اکانت ftp سی‌پنل به نرم‌افزار CoreFTP از طریق دانلود فایل اطلاعات در هاست

در  قسمت FTP Accounts، اکانت مورد‌نظر خود را پیدا کنید و مانند تصویر روی گزینه configure ftp client کلیک کنید. با این کار دو گزینه مختلف به شما نمایش داده خواهد شد که یکی از آن‌ها مربوط به نرم‌افزار Core FTP است. همانند تصویر آن گزینه را انتخاب کنید.

اتصال اکانت ftp سی‌پنل به نرم‌افزار CoreFTP از طریق دانلود فایل اطلاعات در هاست

 

با این کار فایل مربوط به اکانت FTP به‌صورت خودکار دانلود و در سیستم شما ذخیره خواهد شد.

در گام بعدی کافیست مرورگر خود را ببندید و نرم‌افزار Core FTP را باز کنید. در داشبورد نرم‌افزار روی گزینه site manager کلیک کنید. در پنجره جدید راست کلیک کنید و روی گزینه Import کلیک کنید. سپس گزینه core ftp را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه core ftp

 

فایلی که در مراحل پیشین دانلود کرده بودید را از سیستم خود انتخاب کنید و در‌نهایت بر روی گزینه Open کلیک کنید.

پس از اضافه شدن فایل در نرم‌افزار، کانکشن ایجاد شده را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله کافیست بر روی دکمه connect کلیک کنید.

اتصال اکانت ftp سی‌پنل به نرم‌افزار CoreFTP از طریق دانلود فایل اطلاعات در هاست

 

در‌نهایت در پنجره جدید رمز عبور اکانت FTP خود را وارد کنید. اگر تمامی این مراحل را به درستی انجام دهید، خواهید دید که اطلاعات هاست در نرم‌افزار Core FTP به شما نمایش داده خواهد شد.

 

روش دوم: وارد‌کردن اطلاعات اکانت FTP در نرم‌افزار Core FTP

در روش دوم پس از ورود به هاست سی‌پنل و طی کردن مسیر FILES >> FTP Account، همانند روش قبلی اکانت FTP مورد‌نظر خود را انتخاب و روی گزینه  configure ftp client کلیک کنید.

با این کار در قسمت Manual Settings اطلاعاتی به شما نمایش داده خواهد شد که برای اتصال به اکانت ftp خود از طریق نرم‌افزار Core FTP به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

وارد‌کردن اطلاعات اکانت FTP در نرم‌افزار Core FTP

 

گام بعدی این است که نرم‌افزار Core FTP را در سیستم خود باز کنید و در پنجره Site manager که به‌صورت خودکار برای شما باز خواهد شد، اطلاعاتی را وارد کنید. این اطلاعات عبارت‌اند از:

 

  • فیلد Site name: یک نام دلخواه برای کانکشنی که می‌خواهید ایجاد کنید، در نظر بگیرید.
  • فیلد  host / ip / urlدر قسمت Manual Settings هاست خود، مقادیری که روی‌به‌روی FTP Server قرار دارد را در این فیلد بنویسید.
  • فیلد usernameدر قسمت Manual Settings هاست خود، مقادیری که روی‌به‌روی FTP Username قرار دارد را در این فیلد بنویسید.
  • فیلد Password: رمز عبور اکانت FTP خود را تایپ کنید.

وارد‌کردن اطلاعات اکانت FTP در نرم‌افزار Core FTP

 

 

در آخر بر روی گزینه Connect کلیک کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید اطلاعات موجود در هاست به‌صورت کامل در نرم‌افزار به شما نمایش داده می‌شود.

در شرکت میزبانی وب هاست ایران تمامی سرویس‌های هاست سی‌پنل با امکانات مربوط به پروتکل FTP به کاربران عرضه می‌شود. آیا تا به حال از این پروتکل برای انتقال فایل‌های خود استفاده کرده‌اید؟

 

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید دو روش مختلف برای نمایش فایل‌ها در نرم‌افزار Core FTP وجود دارد. روش اول دانلود فایل اطلاعات از طریق هاست و ایمپورت آن در نرم‌افزار و روش دوم وارد‌کردن اطلاعات اکانت FTP در نرم‌افزار Core FTP است که مراحل آن را به‌صورت کامل توضیح داده‌ایم. در مگ هاست ایران می‌توانید به مجموعه کاملی از این دست آموزش‌های هاست سی‌پنل دسترسی داشته باشید.

 

سوالات متداول

  • نرم‌افزار Core FTP چیست؟

Core FTP Pro نرم‌افزاری است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن برای انتقال فایل‌ها و اطلاعات به وب سرورها اقدام کنند. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار کاربردی می‌توان به انتقال اطلاعات یک سایت به سایت دیگر به‌صورت مستقیم و به‌صورت کلی ارتباط بین دو هاست متفاوت اشاره کرد.

 

  • نرم‌افزار Core FTP چه کاربردهایی دارد؟

این نرم‌افزار ابزاری برای انتقال سریع و امن با قابلیت پشتیبانی از امنیت SFTP و SSL و همچنین دامنه‌های بین‌المللی است. این نرم‌افزار همچنین بیشترین سازگاری را با مرورگرهای مختلف دارد و اتصال امنی را به هاست سی‌پنل شما خواهد داشت.

 

  • برای اتصال اکانت ftp س‌ پنل به نرم افزار CoreFTP چه روش‌هایی وجود دارد؟

روش اول دانلود فایل اطلاعات از طریق هاست و ایمپورت آن در نرم‌افزار و روش دوم وارد‌کردن اطلاعات اکانت FTP در نرم‌افزار Core FTP است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  61  =  65

دکمه بازگشت به بالا