آموزش وب مستریدامنه

A Reocrd چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به این post امتیاز دهید

یکی از پرکاربردترین و در عین حال ساده‌ترین رکوردهای DNS را می‌توان A record دانست. A record هنگامی استفاده می‌شود که شما بخواهید دامنه و یا ساب دامنه خود از روی سرور دیگری بالا بیاورید.

برای این منظور شما باید از تنظیمات DNS هاستینگ خود استفاده نمایید.

مثال: فرض کنید که شما هاستی را در هاست ایران ثبت کرده‌اید و DNS های دامنه خود که به عنوان مثال X.COM نام دارد را نیز بر روی هاست ایران قرار داده‌اید و سایت شما نیز بر روی سرورهای هاست ایران بالا است. حال طراح سایت و یا خودتان قصد دارید که یک مجله خبری برای وب‌سایتتان با نام MAG.X.COM را در سرور دیگری بالا بیاورید. راه‌کار چیست؟ سایت اصلی شما بر روی سرورهای هاست ایران قرار دارد اما مجله خبری شما قرار است در هاست دیگری میزبانی شود! در این زمان می‌توان از A Record استفاده نمود تنها با ساخت یک رکورد در هاست اصلی و ست نمودن آی پی سرور جدید می‌توان این دستور را داد که لینک MAG.X.COM بر روی سرور جدید و آی‌پی سرور جدید باز گردد.

این تنظیمات از طریق سی پنل و توسط خود کاربر نیز قابل انجام است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • با استفاده از اطلاعات میزبانی خود وارد سی پنل شوید.
  • سپس وارد بخش Zone Editor شوید.

A Reocrd چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • در این قسمت با توجه به اینکه می‌خواهید A Record را برای کدام دامنه متصل به هاست ایجاد نمایید بر روی + A Record کلیک نمایید.

A Reocrd چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • در قسمت جدید شما باید در قسمت Name نام رکورد مربوطه با توجه به پیش فرضی که گفته شده است را وارد نمایید به عنوان مثال: yourdomain.com؛ و در قسمت Address نیز آی پی سرور مقصد را وارد نمایید.

A Reocrd چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  • ست شدن کامل این رکورد ممکن است ساعاتی زمان ببرد و بلافاصله انجام نشود.

مشترکین هاست ایران می‌توانند در صورت مشکل در ست کردن رکورد برای واحد پشتیبانی ارسال تیکت نمایند و اطلاعات رکورد و آی پی سرور مربوطه را ارسال نمایند تا ست کردن رکورد توسط واحد پشتیبانی صورت گیرد.

دقت نمایید در صورتی که می‌خواهید ساب دامنه‌ای که از قبل بر روی هاست قرار داشته و حالا به آی پی جدید اشاره نماید باید برای واحد پشتیبانی ارسال تیکت نمایید تا درخواست شما انجام شود اما در صورتی که می‌خواهید آدرس جدید به آی پی متفاوتی اشاره کند می‌توانید از طریق راه‌کار بالا استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام خدمت شما
    خیلی اطلاعات مفید و خوبی ارائه دادید. فقط یک سوال باقی میمونه این که اون مجله خبری که فرمودید از منابع کدام هاست استفاده میکنه؟ از منابع هاست اول استفاده میکنه یا از هاست دوم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  84  =  87

دکمه بازگشت به بالا