two-website-one-host
two-website-one-host

در این مقاله می‌خواهیم نحوه اتصال دو دامنه به یک هاست را باهم یاد بگیریم.

برای اینکار ابتدا باید راجع به قابلیت Add-on Domain صحبت کنیم که یکی از سرویس‌های ارائه‌کننده خدمات وب هاستینگ است.

Add-on Domain چیست؟

چنانچه شما برای راه اندازی یک وب سایت، فضایی بیشتر از فضای مورد نیازتان خریداری کرده اید و بعد از راه اندازی یک وب سایت به اندازه بارگزاری یک وب سایت دیگر نیز فضای خالی دارید، اگر شرکت ارائه دهنده خدمات‌ هاستینگ امکان Add-on Domain را برای شما فعال کرده باشد  شما به راحتی می‌توانید از فضای باقیمانده برای راه اندازی وب سایت دوم استفاده کنید..

برای کسب اطلاعات بیشتر در پاسخ به سوال addon domain چیست روی لینک آن کلیک کنید.

اتصال دو دامنه به یک هاست

مزایا و معایب نصب دو سایت بر روی یک‌ هاست

نصب دو سایت روی یک هاست دارای مزایا و معایب خاص خود است.  اگر نیاز به کسب اطلاعات پیرامون سوال هاست چیست دارید روی لینک آن کلیک کنید. در این بخش توضیحاتی در این مورد داده‌ایم.

مزایا

  •  کاهش هزینه: شما با پرداخت هزینه یک‌ هاست با فضای بیشتر عملا هزینه کمتری نسبت به خرید دو‌ هاست با فضای برابر خواهید داشت.
  • مدیریت آسان: مدیریت و تغییر در پنل‌ هاستینگ بر روی یک‌ هاست بسیار راحت از مدیریت دو‌ هاست متفاوت است.
  • تهیه back up: وقتی شما دو دامنه را بر روی یک‌ هاست دارید با back up گیری از یک‌ هاست عملا از هر دو دامنه بکاپ می‌گیرید.

مطلب مرتبط: معرفی بهترین شرکت های هاستینگ در ایران

معایب

  • کاهش سرعت لود شدن وب سایت: همانطور که می‌دانید انتخاب نوع هاست عامل مهمی در رابطه با سرعت لود سایت هنگامی که شما اقدام به افزودن دامنه در‌ هاست می‌نمایید در حقیقت منابع‌ هاست خود را تقسیم می‌کنید این امر باعث بروز مشکلات و کاهش سرعت لود سایت می‌گردد. برای پی بردن به تاثیر هاست بر سرعت لود سایت روی آن کلیک کنید.
  • از دسترس خارج شدن سایت‌ها: یکی از بزرگترین مشکلات استفاده همزمان از یک‌ هاست برای چند وب سایت این است که چنانچه یک وب سایت از منابع‌ هاست بیش از حد استفاده کند عملا باعث از دسترس خارج شدن سایر دامنه‌های موجود در آن‌ هاست می‌شود.
  • کاهش امنیت: از آنجایی که دامنه‌های اضافه شده در یک‌ هاست همه یک پوشه ریشه مشترک دارند. هرکدام می‌توانند به راحتی به پرونده‌های یکدیگر دسترسی پیدا کنند. بنابراین اگر یکی از سایت‌ها به هر دلیل هک شود همه سایت‌های موجود در آن اکانت هک شده اند، همچنین بروز هرنوع مشکل امنیتی در یکی از سایت‌ها بر روی سایت‌های دیگر نیز اثر می‌گذارد و همه را به خطر می‌اندازد.
  • عدم کنترل دقیق و شناسایی مشکلات: در صورت بروز مشکلات و مصرف بیش از اندازه از منابع‌ هاست و یا آلوده شدن فایل‌های موجود در یک‌ هاست،ردیابی و برطرف کردن مشکلات از میان چندین فایل که متعلق به بیش از یک سایت میباشد کار بسیار دشوار و وقت گیری است.
  • تعلیق سرویس‌ هاست: چنانچه چند دامنه روی یک‌ هاست داشته باشید و به دلیل تخطی از قوانین میزبانی نظیر ارسال هرزنامه، حملات اینترنتی، آلوده شدن به کدهای مخرب، دریافت شکایت درباره قوانین کپی رایت و یا سوء استفاده و…. شرکت ارائه دهنده خدمات‌ هاستینگ سرویس شما را تعلیق کند کلیه دامنه‌های شما مسدود می‌شوند.

مطلب مرتبط: آنچه برای خرید هاست باید بدانید

آموزش نصب بیش از یک سایت روی دایرکت ادمین

شما می‌توانید از طریق اطلاعاتی که شرکت‌ هاستینگ به شما می‌دهد یا به‌ طور مستقیم با استفاده از آدرس زیر وارد صفحه کنترل پنل دایرکت ادمین بشوید.

yourdomain.ir:1234 یا yourdomain.ir:2222

در این مرحله باید نام کاربری و رمز خود را وارد نمایید.

اتصال دو دامنه به یک هاست

در ابتدا در بخش Account Manager روی گزینه Domain Setup کلیک کنید.

اتصال دو دامنه به یک هاست

در این مرحله دامنه‌های فعال روی‌ هاست به شما نمایش داده می‌شود. حال می‌توانید روی گزینه ADD NEW  کلیک کنید تا صفحه جدیدی به شما نمایش داده شود. ممکن است در دایرکت ادمین، به جای کلمه add گزینه  Add Another Domain درج شده باشد. در صفحه باز شده شما باید اطلاعات مختلف به شرح زیر را وارد نمایید.

  • Domain نام دامنه دوم مورد نظرخود را بدون درج WWW وارد نمایید
  • Bandwidth در این بخش مقدار پهنای باندی که به دامنه دوم اختصاص می‌دهید را وارد می‌کنید
  • Disk Usage در این بخش مقدار فضایی که از کل‌ هاست به دامنه دوم اختصاص می‌دهید را وارد می‌کنید.

اتصال دو دامنه به یک هاست

شما همچنین می‌توانید در بخش options به گزینه‌های زیر دسترسی داشته باشید:

  • PHP Access برای دسترسی به وب سایت‌های PHP باید حتما این گزینه تیک خورده باشد
  • Secure SSL برای فعالسازی SSL بر روی دامنه جدید استفاده می‌شود
  • CGI Access معمولا این گزینه را غیر فعال می‌کنیم
  • Same as main account چنانچه بخواهید پهنای باند و فضای دامنه دوم دقیقا برابر با دامنه اول باشد این گزینه را انتخاب می‌کنید.

بعد از ورود اطلاعات جدید و تنظیمات مربوطه کافیست که بر روی دکمه create کلیک نمایید تا دامنه دوم شما بر روی‌ هاست قبلی فعال گردد، در صورت موفقیت آمیز بودن روند ثبت دامنه جدید چنانچه به بخش Domain setup بروید آدرس دامنه دوم را مشاهده خواهید کرد.

  • اتصال دو دامنه به یک هاست

اگر مطالعه در مورد انواع کنترل پنل هاست و مقایسه آن‌ها برای شما جذابیت دارد روی لینک آن کلیک کنید.

آموزش نصب دو دامنه روی یک‌ هاست سی پنل

شما می‌توانید از طریق اطلاعاتی که شرکت‌ هاستینگ به شما می‌دهد یا به‌ طور مستقیم با استفاده از آدرس زیر وارد صفحه کنترل پنل سی پنل بشوید و دو وردپرس را روی یک هاست نصب کنبد .

yourdomain.ir:2082 یا yourdomain.ir:2083

در این مرحله باید نام کاربری و رمز خود را وارد نمایید، و سپس در بخش Domains بر روی گزینه add-on domains کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده میشود اطلاعات زیر را وارد نمایید

  • New Domain Name نام دامنه دوم مورد نظرخود را بدون درج WWW وارد نمایید

بعد از ورود نام دامنه دو گزینه بعدی نیز با همین نام پر می‌شوند. گزینه subdomain زیر دامنه شما است و گزینه Document Root آدرس فایل‌های دامنه شما می‌باشد.

  • برای اتصال با FTP می‌توانید گزینه Create an FTP account را فعال کنید. در این صورت باید یک username و password برای این دسترسی وارد نمایید.(معمولا در ابتدا این گزینه را فعال نمی کنیم).

در مرحله نهایی بر روی گزینه Add Domain بزنید. اگر تنظیمات را به درستی انجام داده باشید دامنه جدید شما فعال خواهد شد.

مواجه شدن با خطا

در هنگام راه اندازی دامین دوم بر روی یک‌ هاست گاهی ممکن است با این خطا مواجه شوید که شما اجازه اضافه کردن یک دامین جدید را ندارید. برای رفع این مشکل شما باید با پشتیبانی شرکت‌ هاستینگ خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا قابلیت add-on domain را برای شما فعال کنند. یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید‌ هاست باید در نظر بگیرید این است که شرکت ارائه دهنده خدمات‌ هاستینگ این قابلیت اضافه کردن دامین جدید بر روی یک‌ هاست را داشند.

سوالات متداول :

آموزش تصویری نصب دو وبسایت روی یک هاست

دپارتمان آموزش هاست ایران

دپارتمان آموزشی هاست ایران در تلاش است جدید ترین آموزش های مرتبط با میزبانی وب را در اختیار کاربران عزیز قرار دهد

یک دیدگاه برای “آموزش تصویری نصب دو وبسایت روی یک هاست”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

50  +    =  60