سیستم های مدیریت محتواآموزش وردپرس

نحوه رفع خطای Minify JavaScript در GTmetrix

به این post امتیاز دهید

آموزش رفع خطای Minify JavaScript در GTmetrix کمکتان می‌کند تا فایل‌های JavaScript در وردپرس و یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری را فشرده‌سازی یا minify کنید. هدف از این امر بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت است که در قالب HTML برای مرورگرها نمایش داده می‌شوند و شامل فایل‌ها و کدهای جاوا اسکریپت هستند. قصد داریم این صفحات را به گونه‌ای طراحی کنیم که در فشرده‌ترین و خلاصه‌ترین حالت ممکن قرار بگیرند.

در ادامه، انواع روش‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید فایل‌های JavaScript سایت را فشرده کنید و مشکلات مرتبط با minification JavaScript در GTmetrix را برطرف کنید را ارائه کرده‌ایم. با هاست ایران همراه باشید و نحوه رفع این خطا را بهتر بشناسید.

استفاده از سایت GTmetrix

به صفحه تست سرعت سایت در GTmetrix مراجعه کرده و با استفاده از کلیدهای ترکیبی CTRL + F عبارت “Minify JavaScript” را جستجو کنید. پس از کلیک روی این گزینه، تصویری مشابه آنچه در زیر مشاهده می‌کنید به نمایش درمی‌آید که فهرستی از فایل‌هایی که بهینه‌سازی نشده‌اند را نشان می‌دهد.

در انتهای آدرس هر فایل CSS، عبارتی با عنوان “Optimized Version” وجود دارد. با کلیک بر روی این عبارت، می‌توانید نسخه بهینه‌سازی شده و فشرده شده همان فایل JavaScript را دانلود کنید. تنها اقدامی که باید انجام دهید این است که پس از دانلود فایل‌ها، وارد کنترل پنل هاست شده و بر روی گزینه “File Manager” کلیک کنید.

پس از آن، با توجه به آدرس فایل، به مسیر مربوطه در public_html مراجعه کرده و فایل دانلود شده را جایگزین فایل JS قبلی کنید. همچنین میزان فشرده‌سازی هر فایل نیز در این بخش درج شده است که می‌تواند شما را برای بهینه‌سازی فایل JS ترغیب کند.

استفاده از ابزار آنلاین فشرده‌سازی JS

با استفاده از این روش، می‌توانید کدهای برنامه‌نویسی خود را با کمک ابزارهای فشرده‌سازی فایل‌های آنلاین بهینه‌سازی کنید. برای شروع، روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه وب‌سایت مرتبط هدایت شوید.

minifier.org

پس از ورود به این سایت، تنها کافی است که کدهای جاوا اسکریپت را مطابق با تصویر زیر کپی کرده و در بخش مشخص شده این سایت قرار دهید. پس از قرار دادن کدهایتان در این بخش، روی دکمه “Minify” کلیک کنید. سپس کدهای شما به صورت فشرده و بهینه خواهند شد.

Minify javascript برای سایت‌های پویا

برای بهینه‌سازی عملکرد سایت در این حالت، لازم است از افزونه‌های فشرده‌ساز استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای این منظور از یک افزونه‌ای استفاده کنید که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. با این روش می‌توانید علاوه بر فشرده‌سازی JavaScript، فایل‌های دیگری مانند CSS و HTML را نیز بهینه‌سازی کنید.

 استفاده از CDN

روش‌های قبلی به شما این امکان را می‌دادند که فایل‌هایتان را بهینه کنید؛ اما یک رویکرد دیگر نیز وجود دارد که با بهره‌گیری از آن، علاوه بر فشرده‌سازی فایل‌های JS، می‌توانید داده‌ها را از طریق شبکه توزیع محتوا (CDN) در اختیار کاربران قرار دهید. این روش به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر را از نزدیک‌ترین سرور نسبت به موقعیت جغرافیایی کاربر دریافت کنید. نتیجه‌ی این عمل، افزایش قابل توجه سرعت بارگذاری سایت شما خواهد بود.

برای این منظور می‌توانید از Cloudflare استفاده کنید. برای این کار، پس از تنظیم DNS دامنه مد نظر روی این پلتفرم، در پنل کاربری Cloudflare روی گزینه “SPEED” کلیک کرده و تیک سه گزینه JavaScript،CSS و HTML را فعال کنید. با فعال‌سازی این گزینه، تمامی فایل‌های موجود در وب‌سایت که روی سرورهای کلودفلر ذخیره شده‌اند، فشرده‌سازی خواهند شد. بدین ترتیب، این فایل‌ها با سرعت بیشتر و در زمان کمتری در دسترس خواهند بود.

سخن پایانی

در این مطلب، آموزش رفع خطای Minify JavaScript در GTmetrix را جهت فشرده‌سازی فایل‌های جاوااسکریپت در اختیارتان قرار داده‌ایم. تا با فشرده‌سازی این کدها بتوانید سرعت وب سایتتان را بیشتر کنید. در صورتی که همچنان سایت شما کند بود، لازم است که سایتتان همچنان کند بود، پیشنهاد می‌کنیم با کمک تیم متخصص‌ هاست ایران یکی از هاست‌های وردپرسی بهینه این شرکت را تهیه کنید.

سؤالات متداول + جواب

چگونه می‌توانم خطای Minify JavaScript را در GTmetrix رفع کنم؟

  • برای رفع این خطا می‌توانید از ابزارهای Minify آنلاین یا پلاگین‌های موجود برای سیستم مدیریت محتوا استفاده کنید.

آیا باید تمام فایل‌های جاوا اسکریپت را Minify کنم؟

  • بهتر است همه فایل‌های جاوا را Minify کنید، مگر اینکه برخی از فایل‌ها به دلیل شرایط خاص به شکل اصلی نیاز باشند.

Minify JavaScript به چه معناست؟

  • Minify JavaScript برای فرآیند کاهش حجم فایل‌های جاوا اسکریپت از طریق حذف فضاهای خالی استفاده می‌شود و موجب بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

67  +    =  75

دکمه بازگشت به بالا